The only thing I got right now - chapter 5

Igår kväll hade jag tvingat Vera att sova inne hos mig . Man kan säga att hon motvilligt gick med , jag fick nästan dra henne .

Nu så var klockan 15.00 ungefär , jag och Vera var påväg till köpcentret och köpa lita fina kläder . Hon och jag har ju inte varit med varandra under hela resan , hon har ju stått brevid mig och så men hon har bara varit med Jermany . Men nu så gick hon här med mig , utan Jermany .

 - så är du och Nate tillsammans frågade hon för att bryta tystnaden .
 - asså , nej , eller jag vet inte sa jag och kollaed bort .
Vera tittade på mig med en allvarlig blick , den blicken mötte jag inte .
 - Vi har ju skitlångt kvar stönade jag , det var faktist sant det var äckligt långt att gå till det där köpcentret och solen försökte äta upp mig .
- Solen kommer döda mig utbrast jag sen .
Vera börja skratta , sedan så hakade hon in sin arm i min . Folk titta på oss där vi gick i armkrok .
Vi gick kanske 30 meter till sedan så sa jag : - Jag måste ha en glass !
- Jag med .

Vi gick till den närmaste kisoken och köpte varsin glass , jag köpte en isglass mums och Vera någon jordgubbsglass .
Jag slank ner på en bänk i skuggan .
- gud vad skönt utbrast Vera .
- ja verkilgen .
Vi satt där och slicka på våra glassar i ungefär 20 minuter .
- Du , vi tar en taxi upp dit sa Vera och tog upp sin mobil .
Vera kunde också väldigt bra spanska , men hon bodde typ här på sommrarna .
.
.
.
.
Vi satte oss i baksätet i taxin .
Chaffören kollade bak på oss .
- La Canada sa Vera med sin extremt snygga spanska .
Han nickade och börja köra . La Canada är köpcentrets namn .
När vi var framme så betala Vera chaffören sedan så gick vi ut .
- Vart ska vi gå först frågade jag henne när vi kom in innanför dom stora glasportarna .
- H&M sa hon och börja gå mot det hållet .
Jag hade aldrig varit inne på H&M förut så jag blev lite besviken när vi kom in .
Men efter några minuters tittande så blev jag störtförtjust i en liten ljusblå klänning .
- Vad fin sa Vera och höll upp ett vitt spetslinne framför mig .
- den med sa jag och pekade på linnet .
Vi kollade runt lite till , efter ett tag hade jag hela armen full utav saker .
- Vi går och provar nu sa Vera , hon hade lika mycket kläder som jag .
Vi gick in i varsitt provrum och börja prova saker . Efter att ha provat allt så gick vi ut .
Jag skulle köpa nästan allt förutom ett par rosa shorts som var för stora .



Justin's perspektiv


Selena och Zack var kvar i lägenheten . Jag gick själv på strandpromenaden , ingen had känt igen mig än , skönt . Jag hade både keps och solglasögon på mig .
Framför gick två tjejer och skratta , jag kunde höra att dom prata engelska .
Den ena tjejen hade ljust långt hår , den andra var längre och had ljust brunt lite kortare hår .
- Blair , stop it skrek den brunhåriga tjejen . Den ljushåriga tjejen skrattade , ett väldigt fint skratt .
Blair som hon hette vände sig om och kolla runt .
Jag studerade hennes ansikte , det var väldigt sött och snyggt . Så jag bestämde mig att förfölja dom , stalka .
Tjejerna gick till en liten kiosk och köpte glass .
- LA CANADA HERE WE COMES ropa Blair och sträckte ut  armarna .
La Canada , ver Marbella stora köpcenter , det hade Selena berättat .
Blair och den andra tjejen tog en taxi och åkte iväg , först tänkte jag följa efter dom , men efter tag så bestämmde jag mig för att gå hem igen .



Vilken novell tycker ni bäst om ? YOU SMILE eller The only thing I got right now .
Rösta !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0