The only thing I got right now - chapter 2

Har en spansk dator så kan inte fixa från andra delen /:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nate's perspektiv
Jag rullade av Blair och ner i stranden . Sanden var asvarmt fast jag brydde mig inte , det ända jag tänkte på var Blair .
Jag kollade åt sidan där hon satt , hennes långa ljusahår hängde nerför axlarna där hon satt .
Hon har blågröna ögon , ovalt ansikte , fina läppar . Hon var skitsnygg helt enkelt .
Jag hade känt henne sedan mellanstadiet .
När Vera bruka svika henne som kom hon alltid till mig och grät i min famn .
En gång hade hon sagt att jag var som en hennes bror , hon hade en bror som hon älskade fast han är bara 14 .
Första gången jag såg henne när hon börja i samma skola som jag så blev jag förälskad i henne , kärlek i första ögonkastet som man säger .
Men hon har aldrig känt det samma , och jag har aldrig vågat berätta för henne om mina känslor så nu kändes det otroligt , att jag hade kysst henne .

Blair vände sig om och kolla på mig , ingen bra blick fick jag men jag bara log mot henne .
Jag la inte märke att Daniella hade lagt sig brevid mig .
- Nate , du kan få ligga på min handduk sa hon och kolla med en kylig blick mot Blair .
.
.
.
.
Blair's perspektiv

Jag kolla på Nate , han log .
När jag kollade uppåt såg jag Daniella hennes bitchiga blick gjorde mig stel .
Jag hade märkt att hon hade "bitchblickat" mig många gånger när jag var med Nate .
Man kunde lätt se att hon var kär i honom , fast han bara strunta i henne .
När jag tänkte tillbaka på kyssen så blev jag förvirrad , jag hade märkt förlänge sedan att Nate var kär i mig .
Jag tyckte om honom som en vän , han hade alltid varit där för mig när jag var ledsen och Vera inte fanns där .
Jag tror till och med att jag har sagt att han var som en bror för mig , usch , det här kändes verkligen inte bra .
.
.
.
.
- Kan vi inte gå nu klagade Lea .
- Jag vill också gå sa jag .
- mm , vi ska ju ut i kväll sa Nate med ett stort leende .
Vi packa ihop våra saker och börja gå mot vårat hotell .
Jag försökte nå fram till Vera och fråga vart vi skulle gå men det gick inte så bra , hon var i "Jermanylandet" och brydde sig inte om när jag fråga .
Så jag gick fram och fråga Nate , suck .
- Nate , vilken club ska vi gå till ikväll frågade jag honom .
Han gav mig ett leende och sa - Vi ska till ett beachparty tonight sa han med fånig röst .
- aha sa jag och gick bak igen , Daniellas blickar hade fått mig och gå bak .
Beachpartyn brukade vara kul , fast ibland kunde det bli riktiga fjaskon .
Vera gav Jermany en blöt kyss innan vi gick upp till vårat rum , usch , jag äklades nästan utav dom två tillsammans .
- Så du och Jermany är ihop nu sa jag för att bryta tystnaden .
Hon kollade upp från letandet efter en snygg klänning och sa - Ja , det är vi .
- gulligt .
Hon svarade mig inte , hon var i sin "Jermanyvärld"  igen .
Jag tog på mig en svart klänning med små ringar på i olika färger .
Sedan så sminkade jag mig , och lockade håret .
- Vad fin du är sa Vera inkommande i badrummet .
- Tack , du med sa jag och kollade på henne .
Hon hade på sig en luftig vit klänning , det såg ut som hon skulle gifta sig eller något .
.
.
.
.
.
.
.
På väg till partyt så gick jag ensam , längst bak i vårat lilla led .
Vera och Jermany , Daniella var som fastklistrad på Nate .
Aisha och Lea gick hand i hand och flummade medans jag gick där bak , ensam .
Vi gick ut på stranden , jag tog av mig skorna .
Jag gick runt om ett litet hörn och fick se festen .
Mitt i allt var en brasa som dom dansa runt , barerna var öppna och musiken strömmade ut från högtalarna .
Jag gick direkt till baren och beställde en Cola .
- Blair , kom med och dansa ropa Nate med Daniella i hälarna .
- Jag driker sa jag .
Nate kom och satte sig på en ledig stol brevid mig , Daniella stog kvar och dansa .
- En öl sa Nate till bartendern (stav)
- okej sa bartendern med en konstig blick på Nate .
Han hällde upp et glas öl .
- 1 euro sa han sedan .
Nate betalade och vände sig mot mig .
Jag stirra på hans ölglas .
Det var bara äckligt att han drack .
- Nejdu , lilla gumman , den här är min , men jag kan köpa en till dig , om du vill sa han och log retsamt .
- Nej , jag ska hålla mitt löfte sa jag och drack lite ur min cola .
Mitt löfte var att inte dricka något med att inte dricka , öl ,vin ja ni vet , innan jag blir 18 .
- Nehepp sa han och börja dricka .
Jag drack upp det sista ur min cola och börja gå mot där dom dansade , ja tittade efter Vera fast hon var med Jermany .
När jag kom in där dom dansade så börja jag svänga lite lätt med armarna till musiken .
När jag kom in i dansen så kom Daniella och hennes lilla crew och drog sig med mig till något hörn .
- Vad vill ni skrek jag och försökte komma loss .
Dom putta ner mig i hörnet .
- lilltjejen , Nate är min , bara min , fattar du ?! skrek Daniella nästan .
Hennes lilla crew som var Aisha och Lea bitchblickade mig .
- Töntar mummlade jag när dom gick iväg .
Jag blev inte alls rädd . Det där var bara töntigt .
Efter timmars festandet fick jag släpa Nate hem .
Han var skitfull , så det första han gjorde när vi kom in på rummet var att lägga sig .
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

enjoy , ett till chaper idag , hoppas jag .,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0