YOU SMILE - CHAPTER 1

Jag slängde ut kläder ur min garderob , jag skulle faktist vara i Atlanta i 3 veckor så jag måste packa ner extra mycket saker .
Pappa kom in i mitt rum .
- Åh gumman , jag kommer sakna dig när du är borta sa han och kramade om mig .
- Jag kommer sakna dig med sa jag och kände hur tårarna började rinna ner för min kind .
- Gråt inte , det kommer bli bra sa han och torkade bort en tår från min kind .
- Men nu ska jag inte störa dig sa han och gick ut från mitt rum .
Ja , så här hade det varit sedan jag var 3 , mamma och pappa hade skilt sig och mamma flyttade då till New York .
Jag kom upp till henne  i USA nästan varje lov . Fast för en månad sen hade hon flyttat till Atlanta .
Här hemma så bodde jag och pappa i en trång tvåa på djurgården i stockholm , fast den här lägenheten var mysig , tyckte jag .
Jag slängde ner de sista tröjorna i väskan och sedan så försökte jag stänga .
- fan , sa jag och suckade högt .
- Vad är det ? ropade pappa och tittade in i rummet .
- Jag kan inte stänga den här jävla väskan sa jag argt och spakarde på väskan .
Pappa gick ut ur mitt rum och kom in med en rulle med rosa tejp .
- Tada sa han och viftade med tejpen .
Jag börja asgarva .
- Sätt dig på locket sa han och pekade på locket .
- Okej , sa jag mellan skrattattackerna .
Jag satte mig på locket medans pappa försökte stänga .
Efter ett tag när han hade stängt halva så tog han fram tejpen .
Han tejpad nästan 100 lager .
- Det där kommer nog räcka sa han stolt och gick ut från rummet .
Jag gick upp från väskan och började ta på mig , det blev en stor röd addidas tröja med ett linne under och ett par leggins . Jag gick ut ur mitt rum på badrummet , jag sminkade mig med eyeliner,mascara och puder i min hudton , jag hade lagom mörk hy .Jag tittade mig själv i spegeln och kände mig nöjd .
*Pling pong*
Det var dörr klockan jag slängde upp dörren och uppnade ytterdörren .
Där stog celina och Rabecca .
- HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ BRUDAR ropade jag glatt .
- SHEEENA SNYGGING ropade dom samtidigt som dom gick in .
Pappa kom in i hallen .
- åh hej tjejer sa han och kollade på dom.
- Pannkakorna är snart klara sa han och gick in i köket .
- mums , pannkakaor sa Celina och slicka sig runt läpparna .
- När går flyget frågade Rebecca och kollade på mig .
- öhm , vänta lite sa jag och hämtade biljetterna .
Alla tittade ner på biljetterna och där stog det kl 13.00 .
- Vi måste nog skynda oss sa jag och drog med dom ut i köket .

Kommentarer
Postat av: Sister

Jalla lo ! skriv nästa del nu jalla !! Sister in the same grave !<3 ;)

2011-04-29 @ 19:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0